STRONA GŁÓWNA    pliki cookie    O SZKOLE    KONTAKT
Szkoła Podstawowa nr 54
DLA UCZNIÓW
DLA RODZICÓW
WSPÓŁPRACA Z ZAGRANICĄ
DOWNLOAD
Tańczę....więc jestem

W tym roku szkolnym nasze gimnazjum brało udział w projekcie edukacyjno -tanecznym pt."Tańczę....więc jestem", autorstwa Doroty Pociask - Frączek związanej z Centrum Kultury Katowice - aktualnie Katowice Miasto Ogrodów. Do projektu został zaproszony Samodzielny Ośrodek Rehabilitacyjno-Oświatowy dla Dzieci Niepełnosprawnych Centrum Rozwoju Dziecka w Katowicach oraz młodzież z Gimnazjum nr 16 z Oddziałami Integracyjnymi w Katowicach – Giszowcu. Projekt składał się z cyklu warsztatów praktycznych prowadzonych przez profesjonalnych tancerzy, absolwentów Wydziału Teatru Tańca PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Zajęcia w SORO i w gimnazjum , prowadził Paweł Zaufal. Opiekunem w gimnazjum była Beata Chrobok. Wg założeń autorki realizacja projektu miała na celu stwarzanie różnorodnych sytuacji wśród dzieci i młodzieży, w tym dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, w celu pobudzenia ich kreatywności oraz otworzenia się na taniec jako jedną z wielu form sztuki. Spotkanie dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi w obszarze tańca ma być swoistą lekcją otwierania się na odmienność i ułomność drugiego człowieka z jednej strony, a z drugiej strony ma zainaugurować proces integracji osób niepełnosprawnych w najbliższym środowisku i społeczności lokalnej.

Podsumowaniem warsztatów był spektakl TAŃCZĘ…WIĘC JESTEM! II – Zagraj ze mną!, który odbył się w dniu1 czerwca 2016 r. o godz. 12.00 w siedzibie instytucji Katowice Miasto Ogrodów a jego reżyserem była Sylwia Hefczyńska-Lewandowska. Zdjęcia z tego przedsięwzięcia można obejrzeć w w galerii szkolnej.


[B. Chrobok]

Dzień zdrowia 2016

DZIEŃ ZDROWIA – 2016r.

W dniu 21 kwietnia 2016r. w naszej szkole obchodzony był „Dzień Zdrowia”. Uczniowie wszystkich klas I, II i III brali udział w różnego rodzaju zdarzeniach prozdrowotnych zorganizowanych na terenie szkoły.

• Dla wszystkich uczniów klas III odbyło się spotkanie ze specjalistą na temat zdrowia psychicznego.
• Podczas kolejnych godzin, reprezentacje klas I, II i III wzięły udział w rozgrywkach sportowych oraz w energetycznej lekcji „Aerokickboxingu”, łączącej w sobie klasyczne elementy fitnessu ze sztukami walk: karate, boksu i kickboxingu, w rytm dynamicznej muzyki.
• Na korytarzu szkolnym, podczas długiej przerwy odbyły się ,,Targi Zdrowia”. Reprezentacje uczniów wszystkich klas I i II zaprezentowały na przygotowanych przez siebie stanowiskach wcześniej wylosowany temat dot. zagadnień prozdrowotnych w formie ciekawostek, plakatów, ulotek itp. Na dodatkowym stanowisku można było sprawdzić swoje BMI, wagę oraz wzrost, korzystając z „siatek centylowych” jako wskaźnika prawidłowych wartości.

W tym dniu najważniejsza była dobra zabawa, humor, wszyscy uczestnicy z dużym zaangażowaniem brali udział w każdej akcji. A wszystko po to, aby każdy z nas pamiętał jak ważne jest zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna, wypoczynek i pozytywny nastrój.
Krótko mówiąc - „W zdrowym ciele, zdrowy duch!”






>>FOTO W GALERII<<


[R. Sławek]

Zawody sportowe

- Mistrzostwach Katowic w Biegach Przełajowych Dziewcząt - 30.09.2015
• VIII miejsce


- XIII Gimnazjadzie Pływackiej o Puchar Prezydenta Miasta Katowic - 30.11.2015
zespołowo
• VI miejsce w klasyfikacji generalnej dziewcząt i chłopców
• VI w sztafecie 4x50m stylem dowolnym dziewcząt
• VI w sztafecie 4x50m stylem dowolnym chłopców
• VI w sztafecie mieszanej 10x25m stylem dowolnym

indywidualnie m.in. :
• VI miejsce na 50m w stylu grzbietowym (Patryk Fabiański-kl.Ia)
• VII miejsce na 50m w stylu grzbietowym (Błażej Wolny-kl.IIa)
• VIII miejsce na 50m w stylu klasycznym (Patryk Fabiański-kl.Ia)
• VIII miejsce na 50m w stylu motylkowym (Szymon Wygonowski-Ib)
• VI miejsce na 50m w stylu motylkowym (Weronika Deba-IIa)
• VIII miejsce na 50m w stylu motylkowym (Liwia Staniszewska-kl.IIa)
• VII miejsce na 100m w stylu zmiennym (Weronika Deba-IIa)
W zawodach brało udział 90 zawodników i zawodniczek.


- Mistrzostwach Katowic Szkół Gimnazjalnych w Pływaniu Dziewcząt i Chłopców – 08.02.2016
zespołowo
• VI w sztafecie 8x50m stylem dowolnym chłopców
• VII miejsce w klasyfikacji generalnej dziewcząt
• VIII miejsce w klasyfikacji generalnej chłopców

indywidualnie m.in. :
• VII miejsce na 100m w stylu zmiennym (Weronika Deba-IIa)
• VII miejsce na 50m w stylu grzbietowym (Patryk Fabiański-kl.Ia)
• IX miejsce na 50m w stylu grzbietowym (Błażej Wolny-kl.IIa)
• IX miejsce na 50m w stylu klasycznym (Liwia Staniszewska-kl.IIa)
• X miejsce na 50m w stylu grzbietowym (Aleksandra Pikura-Ib)
• XI miejsce na 50m w stylu klasycznym (Magdalena Jarosz-kl.Ia)
W zawodach brało udział 120 zawodników i 83 zawodniczek.

- Mistrzostwach Katowic w Tenisie Stołowym Dziewcząt - 10.03.2016
• VI miejsce

- Dzień Sportu Szkolnego – 01.06.2016
• Współorganizacja zawodów w piłce siatkowej – I miejsce kl. IB


[R. Sławek]

Konkurs Recytatorski Literatury Sakralnej

MARCIN SKAWIŃSKI
uczeń klasy 2a
zajął II miejsce w VI Edycji Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Literatury Sakralnej
pod hasłem „Zanurzeni w Miłosierdziu”.


[M. Foltynowicz
ks W. Iwanecki]

Wycieczka w Tatry

W dniach 16-18.05.2016r. odbyła się trzydniowa wycieczka w Tatry. Nasi uczniowie mieli możliwość podziwiania piękna przyrody Karpat i ich najwyższego pasma górskiego Tatr. Obserwowali warunki panujące w górach, świat roślinny oraz świata zwierząt. Wycieczka górska stanowiła okazje do uczenia się postaw wobec środowiska.
Uczniowie naszej szkoły spotkali się z kultura ludzi gór, uczestniczyli w zajęciach górali i próbowali góralskiej kuchni. Poprzez pieszą wycieczkę po górach poznali historię obszaru polskich Tatr.





>>FOTO W GALERII<<


[J. Marciniak]

Koło chemiczne

W roku szkolnym 2015/2016 na terenie szkoły funkcjonowało koło chemiczne. Zajęci odbywały się co dwa tygodnie. Uczniowie w ramach koła chemicznego uczestniczyli w warsztatach laboratoryjnych. Na zajęciach uczniowie badali między innymi: - Reakcje chemiczne - metale i niemetale - alkohole - rozdzieli mieszaniny. Poza doświadczeniami rozwiązywali zadania chemiczne wykraczające poza podstawę programową.





>>FOTO W GALERII<<


[J. Marciniak]

MISTRZ ORTOGRAFII 2016

JULIA ŁUKASZEWSKA z KLASY 2A

MISTRZEM ORTOGRAFII 2016

w VI Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym Szkół Gimnazjalnych
Katowic Mistrz Ortografii 2016
pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Katowice Marcina Krupy
Konkurs odbył się 05 kwietnia 2016 roku.
Julia zajęła I miejsce.


[M. Foltynowicz]

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

22 kwietnia obchodziliśmy w szkole Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
Społeczność szkolna poznała ulubione książki swoich nauczycieli i pracowników szkoły, a także mogła zapoznać się z listą książek polecanych przez nauczycieli.
Zaś schody szkoły zamieniły się w „schody biblioteczne”, na których widniały tytuły lektur i ich autorzy. Mamy nadzieję, iż taka „ ściąga” pozwoli Wam na trwale zapamiętać te ważne informacje.


[E. Trawińska]

Realizacja projektu „Irlandia w szkole”

Bliżej Irlandii – bliżej nie tylko języka, ale i wartości.


Realizacja projektu „Irlandia w szkole”


Jednym z ważniejszych zadań związanych z uczeniem się języków obcych jest niewątpliwie przybliżenie uczniom kontekstu kulturowego krajów nauczanego języka. Znajomość realiów kulturowych na pewno zwiększa motywację do doskonalenia umiejętności językowych, wzbudza w uczniach autentyczne zainteresowanie krajami, w których ojczystym językiem jest ten, jakiego się uczą w szkole. W naszej szkole staramy się już od wielu lat wprowadzać programy i projekty takie jak Comenius, eTwinning, Program ASEF Classroom Network, czy realizowany w zeszłym roku szkolnym pod patronatem Fundacji Kultury Irlandzkiej z Poznania projekt „Irlandia w szkole”. W bieżącym zaś roku szkolnym postanowiłyśmy przybliżyć Irlandię chętnym uczniom, proponując im udział w projekcie edukacyjnym Za co kochamy Irlandię? Jednak nie tylko edukacja językowa i kulturowa jest ważna podczas realizacji tego typu projektów w szkole, ale również związane z nią przekazywanie wartości uniwersalnych, współdziałanie i integracja uczestników projektu. Jest to szczególnie ważne w przypadku szkół takich jak nasza, do których wraz ze zdrowymi rówieśnikami uczęszczają uczniowie niepełnosprawni.


Pierwszy etap podjętych w naszej szkole działań obejmował zorganizowany w dniach 16 – 20 marca 2015 roku Tydzień Kultury Irlandzkiej. Impreza wymagała starannego zaplanowania działań i została poprzedzona kilkutygodniowymi przygotowaniami polegającymi na ogłoszeniu różnorodnych konkursów i rozpropagowaniu projektu wśród uczniów oraz innych nauczycieli. Wszyscy nauczyciele języka angielskiego, zarówno w okresie poprzedzającym imprezę szkolną jak i w tygodniu jej realizacji, na lekcjach języka angielskiego oraz zajęciach dodatkowych zapoznawali uczniów z tematyką poświęconą Irlandii. Podczas lekcji nauczyciele korzystali z różnorodnych materiałów takich jak broszury, ulotki, zdjęcia, plakaty, prezentacje multimedialne i albumy. Wiele prac uczniowie przygotowali samodzielnie. Niektóre lekcje odbywały się przy użyciu tablicy interaktywnej, dzięki czemu uczestnicy projektu mogli podziwiać przepiękne irlandzkie krajobrazy, posłuchać tradycyjnej muzyki celtyckiej, poznać hymn Irlandii oraz dowiedzieć się wielu ważnych i interesujących informacji. Poprzez takie oddziaływania uczniowie poznawali Irlandię wieloma zmysłami. Celem tych zajęć było również przygotowanie uczniów do udziału w Konkursie Wiedzy o Irlandii. Najważniejszym dniem podczas tego wyjątkowego tygodnia był Dzień Świętego Patryka, w którym to atrakcjami były konkursy na Najlepsze Przebranie Skrzata lub innej postaci z legend i podań celtyckich, na najciekawsze tłumaczenie tekstu piosenki zespołu U2, na najciekawsze selfie oraz na plakat lub prezentację o tematyce irlandzkiej. Na parterze powstało tzw. „Selfie Corner” przy którym wszyscy chętni mogli wykonać sobie zdjęcie z wykorzystaniem znajdujących się tam zabawnych rekwizytów kojarzących się z Irlandią.


W pracowni języka angielskiego przygotowaliśmy dla uczniów, pracowników szkoły oraz gości stoiska tematyczne poświęcone Irlandii, bufet ze słodkościami oraz wystawę prac uczniowskich. Wszyscy odwiedzający stoiska mogli nie tylko zasmakować tych wszystkich pyszności, ale także uczestniczyć w quizie, poznać swój horoskop celtycki, posłuchać tradycyjnej muzyki irlandzkiej, wylosować myśl jednego ze znanych Irlandczyków, poznać najważniejsze zwroty w języku irlandzkim i poszerzyć swoją wiedzę na temat Irlandii, jej kultury i tradycji. Wraz z Samorządem Szkolnym przygotowaliśmy dla wszystkich muzyczną przerwę obiadową, podczas której przez szkolny radiowęzeł na korytarzach całej szkoły brzmiały utwory irlandzkich zespołów i wykonawców.


Tydzień Kultury Irlandzkiej stał się okazją do doskonałej zabawy, wzbogacenia wiedzy na temat Szmaragdowej Wyspy. Cieszymy się, że w jego organizację zaangażowało się tak wielu uczniów, w tym uczniów zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego, którzy wraz ze swoimi kolegami i koleżankami z klasy wspólnie przygotowywali prace plastyczne, potrawy i dekoracje. Co więcej, wielu z nich mogło wykazać się swoimi zdolnościami artystycznymi, czy wziąć udział w konkursie na najciekawsze przebranie. Wszystkie zaproponowane uczniom atrakcje i zadania wymagały współdziałania. Konkursy zaś przeznaczone były dla drużyn dwuosobowych, co dawało równe szanse wszystkim naszym uczniom, a ponadto promowało ideę integracji i wzajemnej pomocy.


Poza organizacją Tygodnia Kultury Irlandzkiej, w ramach realizacji projektu, w maju odbyły się w naszej szkole warsztaty tańca irlandzkiego poprowadzone przez przedstawicieli znanego zespołu tańca irlandzkiego Galway. Warsztaty zorganizowano we współpracy z panią Justyną Schramm z Fundacji Kultury Irlandzkiej. Uczestniczkami zajęć były uczennice zajęć artystycznych oraz naszego szkolnego zespołu Lose Control - prowadzonego przez panią Beatę Chrobok, która także brała udział w warsztatach. Uczennice miały możliwość poznania podstawowych kroków tańca. Nauczyły się synchronizować swoje kroki z resztą ciała oraz współpracować w grupie. Zdobywanie nowych doświadczeń tanecznych dostarczyło też dużo śmiechu, zabawy i radości. Warto podkreślić, że na zajęcia artystyczne uczęszcza również spora grupa uczennic zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego oraz dziewczęta z problemami emocjonalnymi, mające trudności z samoakceptacją, wyrażaniem siebie i swoich uczuć. Zajęcia z tańca niewątpliwie pomagają im otworzyć się na innych, wyrazić siebie i pokonać lęk poprzez ruch i muzykę. Taniec, muzyka i zabawa sprzyja rozładowaniu emocji, uspokaja i wycisza, a kiedy trzeba, dodaje pozytywnej energii i motywacji do działania.


Kolejnym z zaplanowanych działań było przybliżenie młodzieży w atrakcyjny sposób literatury irlandzkiej. Uczniowie zapoznali się z twórczością Oscara Wilde’a - poznali wybrane elementy z biografii autora oraz dwie z jego bajek: „Szczęśliwego Księcia” oraz „Słowika i Różę”. W obu utworach autor porusza ważne kwestie takie jak miłość, poświęcenie, przyjaźń, ale także próżność i egoizm.


Dzięki analizie bajki „Słowik i Róża” gimnazjaliści dowiadują się, że „Miłość jest dziwna, przedziwna. Cenniejsza jest od szmaragdów, droższa od cudnych opali. Nie można jej nabyć za perły i granaty ani też sprzedać na targu. Nie kupują jej kupcy i nie podobna też wymienić jej na złoto”. Mają okazję wczuć się zarówno w rolę zadufanego studenta chcącego zatańczyć z ukochaną dziewczyną na balu oraz w słowika, który bezinteresownie postanawia pomóc chłopakowi w spełnieniu tego marzenia. I w tym celu poświęca swoje życie w imię miłości. Omawiany na lekcjach utwór był dla naszych uczniów okazją do chwili refleksji nad tym, co jest w życiu najcenniejsze? Czym jest miłość i co warto dla niej poświęcić? Wszyscy pracujący z młodzieżą, w tym z młodzieżą z deficytami intelektualnymi, wiemy, jak ważne miejsce w ich życiu odgrywa akceptacja i miłość. Wiemy również, jak trudno jest nastolatkom pogodzić się z porażką i odrzuceniem. Inny omawiany utwór „Szczęśliwy Książę” również dotyczy istotnych dla młodzieży wartości takich jak miłość, przywiązanie, niesienie pomocy innym, dobro.


Interpretowanie twórczości Wilde'a pomogło włączyć w edukację językową ważne cele wychowawcze. Mogliśmy wspólnie z uczniami zastanowić się nad ważnymi zagadnieniami: Jak poznać prawdziwą miłość? Jak ją okazywać? Na co się absolutnie nie można zgodzić w imię miłości? Przy okazji obu utworów możemy też poruszyć jeszcze jedną niezwykle ważną kwestię – jak radzić sobie w trudnych sytuacjach? Jak poradzić sobie z odrzuceniem? Jak pokonać smutek i do kogo zwrócić się o pomoc? Mamy szansę nauczyć naszych uczniów, którzy często z powodu swojej inności spotykają się z odrzuceniem, że nie są „samotnymi wyspami”, że wokół nich jest sporo osób, które chcą i potrafią im pomóc i że nie muszą sami radzić sobie ze smutkiem oraz odrzuceniem. Dzięki wprowadzeniu elementów dramy na lekcji języka angielskiego umożliwiamy uczniom „kontrolowane przeżycie” sytuacji odrzucenia.


Obcowanie z literaturą podejmującą tematykę emocji pozwala młodzieży z trudnościami rozpoznawać uczucia i wyrażać je w sposób zrozumiały dla siebie i innych. Dzięki odgrywanym scenkom uczniowie mieli okazję zmierzyć się z trudnymi dla siebie uczuciami, wyrazić ruchem i słowem przeżycia postaci literackich, które przecież nieobce są również im samym. Tak jak bohaterowie bajek Wilde’a nasi uczniowie są zagubieni, szukają miłości, potwierdzenia swojej atrakcyjności, próbują walczyć z kompleksami i niedoskonałościami. Taka forma obcowania z literaturą stała się więc dla nich okazją do bezpiecznego wyrażenia siebie i swoich emocji.


W celu przybliżenia uczniom naszego gimnazjum muzyki irlandzkiej podczas zajęć lekcyjnych zapoznawałyśmy ich zarówno z tradycyjną, muzyką celtycką jak i z twórczością popularnych wykonawców takich jak U2, Enya, Cranberries czy Sinnead O’Connor. Niektórzy uczniowie doskonalili w praktyce swoje umiejętności wokalne, przygotowując się podczas zajęć dodatkowych do wykonania utworów irlandzkich artystów na akademii podsumowującej projekt. Podczas realizacji lekcji z piosenką irlandzką uczniowie poznawali wybrane elementy biografii poszczególnych wykonawców, różne ciekawostki z ich życia, poszerzając przy okazji zakres słownictwa i utrwalając umiejętności z zakresu gramatyki języka angielskiego. Muzyka to nie tylko tekst, to także melodia, rytm i ogromny świat emocji oraz przeżyć. Muzyka jest integralną częścią życia naszych uczniów, dlatego chcąc dotrzeć do nich, nie możemy o niej zapominać.


W trakcie zrealizowanych zajęć uczniowie uzupełniali luki w tekstach piosenek, dokonywali ich tłumaczeń, powtarzali wybrane fragmenty tekstu w celu ćwiczenia wymowy. Po zapoznaniu się z treścią utworów muzycznych i literackich uczniowie opowiadali, o czym jest dany utwór, nazywali uczucia bohaterów, a nawet dopisywali inne zakończenie utworu.


Dzięki odwoływaniu się w pracy z uczniami do dzieł literackich jak i popularnych piosenek mamy okazję kształcić u naszych podopiecznych wrażliwość, otwartość na innych, empatię, doskonalić umiejętność rozpoznawania i nazywania.


W ramach realizacji projektu prezentowaliśmy uczniom również wybrane dzieła kinematografii irlandzkiej - „W imię ojca” oraz „Bokser” w reżyserii Jima Sheridana.


Uczniowie realizujący projekt edukacyjny zbierali różne informacje związane z wybraną przez siebie dziedziną kultury i przygotowali bardzo ciekawe prezentacje multimedialne, których pokaz odbył się w naszym gimnazjum 17 marca 2016 roku podczas muzyczno – literackiego widowiska podsumowującego oba zrealizowane w naszym gimnazjum projekty. Jednym z głównych bohaterów tej uroczystości i był Oskar Wilde. W tym wyjątkowym dniu zaprosiliśmy całą społeczność szkolną oraz gości na akademię oraz poczęstunek w stylu irlandzkim połączony z wystawą prac uczniów. Wśród zaproszonych gości znaleźli się uczniowie Zespołu Szkół nr 7 im. Stanisława Mastalerza wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Aleksandrą Mrozek, pani Mirosława Wnękowicz - wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 51z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach oraz pani Bożena Czarnecka - dyrektor Gimnazjum nr 15 w Katowicach, rodzice uczniów naszego gimnazjum, a przede wszystkim pan Peadar de Burca – felietonista Gazety Wyborczej, scenarzysta i aktor komediowy - Irlandczyk pochodzący z Galway, obecnie mieszkający w Gliwicach. Akademię rozpoczęła piosenka Ireland's call, którą dumnie zaśpiewali nasi uczniowie ubrani na zielono. Następnie zebranych powitały koordynatorki projektu panie Katarzyna Wypchał oraz Sylwia Jędrach, a dyrektor szkoły odczytał listy, jakie zostały przesłane do naszej szkoły z ambasady i konsulatu Irlandii. Podczas przedstawienia uczniowie prezentowali zdjęcia, fragmenty filmów i teledysków, opowiadając o historii, krajobrazach, zabytkach, muralach, tańcu, kinie, literaturze oraz znanych osobach pochodzących z Irlandii i oczywiście patronie – św. Patryku. Uczniowie śpiewali również piosenki zespołu U2 oraz The Irish Rovers. Publiczność mogła posłuchać, jak brzmi rozmowa w języku irlandzkim, poznać złote myśli Oscara Wilde'a i wysłuchać pięknej recytacji wiersza Williama Butlera Yeatsa The lake of Innisfree w wykonaniu dwóch uczennic. Zespół taneczny pod kierunkiem pani Beaty Chrobok przygotował wzruszający układ choreograficzny do piosenki U2 wykonanej przez naszych uczniów oraz romantyczny taniec do piosenki Caribbean Blue. Podobnie jak w roku ubiegłym, w naszym gimnazjum przeprowadzono konkursy związane z Dniem św Patryka. Pod koniec akademii zorganizowano quiz wiedzy o Irlandii, w trakcie którego wszyscy mogli spróbować słodkich pyszności w kolorach flagi irlandzkiej. Wyłoniono też laureatów konkursu na przebranie w stylu irlandzkim, na plakat o Irlandii a także konkursu wiedzy o Irlandii. Warto dodać, że wśród laureatów znaleźli się też nauczyciele – pani Alina Olszewska i pan Krzysztof Rola. Organizatorki panie Katarzyna Wypchał, Sylwia Jędrach i Agnieszka Pacyno wręczyły zwycięzcom nagrody i dyplomy, a pan dyrektor Aleksander Panek odczytał podziękowania nauczycielom i uczniom zaangażowanym w całe przedsięwzięcie poświęcone Irlandii. Po zakończeniu części artystycznej uczniowie biorący udział w projekcie mieli okazję spotkać się przy wspólnym stole z zaproszonymi gośćmi. Pan Peadar de Burca bardzo dobrze ocenił uczennice prezentujące dialog w jego ojczystym języku, podziękował za wspaniale zorganizowany Dzień Świętego Patryka i zaproszenie. Dodał też, że wszystkie występy bardzo mu się podobały i podziwiał wkład pracy uczniów oraz nauczycieli w organizację i przygotowanie imprezy. Nasz gość zwrócił szczególną uwagę na to, że da się odczuć bardzo dobre relacje między nauczycielami i uczniami panujące w naszej szkole.


Dzięki możliwości kontaktu z wybranymi elementami kultury irlandzkiej (z filmem, muzyką czy literaturą) uczniowie mogli pogłębiać swoje zainteresowania i odkrywać indywidualne zdolności językowe poprzez rozwiązywanie ćwiczeń na materiale, który ich szczególnie interesuje. Co więcej, mieli możliwość pracy w parach i w grupach, współdziałania ze sobą podczas wspólnie wykonywanych zadań oraz przyjrzenia się problemom bohaterów literackich i filmowych, współodczuwania ich problemów i emocji. Uczyli się wyrażania stanów psychicznych, uzewnętrzniania swoich potrzeb i uczuć poprzez identyfikację z fikcyjnymi postaciami. Współpraca z rówieśnikami podczas realizacji celów edukacyjnych nie tylko wspomagała i stymulowała rozwój uczniów, ale miała na celu również umożliwienie im nawiązywania pozytywnych interakcji, kształtowania umiejętności współdziałania i integracji podczas wspólnej pracy i zabawy.


Nasza szkoła realizuje wiele projektów o różnorodnej tematyce, w tym tych dla nas anglistów wyjątkowych ze względu na ich kulturowy wymiar wiążący się z przybliżaniem uczniom wiedzy na temat krajów anglojęzycznych, a przy okazji przekazywaniem wartości związanych z tolerancją i otwartością na innych oraz realizowaniem ważnych celów wychowawczych.



[S. Jędrach
A. Pacyno]

Występ tanteczny

5 lutego 2016 roku, trzy kółka taneczne działające w naszym gimnazjum czyli „Lose control” prowadzony przez p. Beataę Chrobok, „Hotaaaz” prowadzony przez Mariusza Tekieli oraz zespół p. Kamili Marznicy odwiedził OŚRODEK REHABILITACYJNO - EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZYIM. MARII TRZCIŃSKIEJ FAJFROWSKIEJ dla dzieci niepełnosprawnych. Przygotowaliśmy ostatkowy koncert taneczny oraz wspólne zabawy dla dzieci i pracowników tego ośrodka. Zostaliśmy przyjęci serdecznie, a uczestnicy z zaangażowaniem i radością bawili się z nami. Po podziękowaniach, zostaliśmy zachęceni do częstych odwiedzin w Ośrodku, z czego oczywiście skorzystamy.





>>FOTO W GALERII<<


[B. Chrobok]

Z przysłowiem za pan brat

Dnia 10 lutego odbył się w naszej szkole konkurs frazeologiczny pt. „Z przysłowiem za pan brat”. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą znajomości przysłów.
Znawcą w tej dziedzinie okazała się ESTERA NAWROCKA z klasy II B,
SERDECZNIE GRATULUJEMY:)


[E. Trawińska]

ZACZYTANI, ZASŁUCHANI

Od marca 2016 r. trwa akcja „Zaczytani, zasłuchani”.
Ma ona na celu wspólne spędzenie czasu i wysłuchanie fragmentu ciekawej książki czytanej przez uczniów i nauczycieli.
Spotykamy się codziennie, na długiej przerwie o 12.25 w sali nr 101.
W poniedziałki czytamy literaturę młodzieżową,
we wtorki - kryminał,
w środy – literaturę obyczajową,
w czwartki – literaturę przygodową,
a w piątki historyczną.
LICZYMY NA TWOJĄ OBECNOŚĆ


[E. Trawińska]

Konkurs czytelniczy

Dnia 11 marca odbył się w szkole konkurs czytelniczy dotyczący znajomości twórczości polskich pisarzy.
Celem konkursu była promocja sylwetek pisarzy i ich dorobku twórczego.
Mistrzem okazała się ESTERA NAWROCKA z klasy II B.
GRATULACJE!!!


[E. Trawińska]

Międzynarodowy Dzień Poezji

Dnia 21 marca obchodzony był w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Poezji.
Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z wystawą obrazującą twórczość polskich poetów, m. inn. Jana Twardowskiego, Haliny Poświatowskiej- Jasnorzewskiej, Leopolda Staffa, Bolesława Leśmiana.
Jako że Dzień Poezji obchodzony jest pierwszego dnia wiosny, tematem przewodnim była więc …. wiosna i ….. miłość.
Uczniowie mogli także wsłuchać się w piękne strofy poezji śpiewanej. A to wszystko za drzwiami biblioteki szkolnej.


[E. Trawińska]

CAŁA SZKOŁA CZYTA DZIECIOM

W styczniu 2016 r. została wznowiona akcja czytania literatury dziecięcej przez gimnazjalistów - naszym milusińskim w giszowieckich przedszkolach.
Uczniowie dwa razy w tygodniu spotykają się z przedszkolakami i odkrywają z nimi wspaniały świat bajek.
Dzieci niecierpliwie czekają na kolejne spotkania, a uczniowie szkoły chętnie dzielą się z nimi swoim czasem.
Jeżeli i Ty masz ochotę dać coś z siebie innym, zapraszamy do udziału.
O szczegóły pytaj w bibliotece szkolnej.


[E. Trawińska]

Warszataty ekologiczne

Przez cały rok szkolny 2015/2016 uczestniczymy w multimedialnych warsztatach ekologicznych „JESTEM PRZYJACIELEM ZWIERZĄT – ZNAM JE, SZANUJĘ I CHRONIĘ” organizowanym przez Pracownię Biologii i CEE Pałacu Młodzieży w Katowicach. Zajęcia obejmują formy ochrony oraz poszerzenie wiedzy o podstawowych grupach kręgowców: ryb, płazów, gadów i ssaków, jakie występują w Polsce.





>>FOTO W GALERII<<


[B. Chrobok]

V Noc Biologów

15 stycznia 2016 roku na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego odbyła się kolejna, jubileuszowa V Noc Biologów. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Nocy Biologów było „Odkrywamy kod natury”. Od godziny 16.00 do 22.00 braliśmy udział w wykładach, warsztatach i laboratoriach o tematyce:
• Odkrywamy kod natury
• Dlaczego ptaki śpiewają? O systemach komunikacji ptaków
• Organizmy świecące w ciemności
• Tajemnice z życia waleni
• Barwny kod kwiatów
• Kody prawdziwe, kody fałszywe
• Niesporczaki nadzieją na odkrycie kodu długowieczności
• Dlaczego pszczoła tańczy a świerszcz gra na skrzypcach
W oryginalny i ciekawy sposób odkrywaliśmy tajemnice kodu genetycznego, więc uważamy , że warto było poświęcić piątkowy wieczór na zaspokajanie naszego pragnienia poznania genetyki i nie tylko.


Paulina Klaja, Magda Palion, Karolina Sawczak, Karolina Rakfalska z opiekunem panią Beata Chrobok





>>FOTO W GALERII<<


[B. Chrobok]

Ferie z biologią

W pierwszym tygodniu naszych zimowych ferii 2016 roku ,braliśmy udział w warsztatach biologiczno- chemicznych, które odbyły się w pracowni biologicznej pałacu Młodzieży w Katowicach. Odkrywaliśmy obecność białka, cukrów i tłuszczy w dostępnych pokarmach, stanowiących naszą codzienną dietę; w jajkach, jogurtach, mleku, mące, owocach i innych. Poznaliśmy takie metody wykrywania związków organicznych, na które nie mamy czasu na zajęciach biologii w czasie roku szkolnego. Poszerzyliśmy swoja wiedze w ciekawy i doświadczalny sposób.





>>FOTO W GALERII<<


[B. Chrobok]

"Kolorowe święta"

XII Ogólnopolski konkurs bożonarodzeniowy "Kolorowe święta"
Nagroda w kategorii "Anioł" - Joanna Olko,
W kategorii "kartka świąteczna" - Sylwia Ottenburger.
Pierwsze miejsce za przebranie karnawałowe Barbara Laryś.
Przygotowała do konkursu - Beata Sajdak.
Rozdanie nagród odbyło się 21.01.2016r w Zespole Szkół Zawodowych Specjalnych Nr 6 w Katowicach.





>>FOTO W GALERII<<


[B. Sajdak]

„Next step”

Warsztaty językowe „Next step” w LO w Mysłowicach

W dniu 14 stycznia 2016 roku grupa uczniów naszej szkoły uczestniczyła w warsztatach językowych zorganizowanych przez I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Mysłowicach. Mysłowicka szkoła od kilku lat organizuje zajęcia prowadzone w języku angielskim przez studentów z różnych krajów w ramach projektu międzynarodowego AISEC. My skorzystaliśmy z zaproszenia liceum po raz pierwszy i dzięki temu mieliśmy okazję poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności językowe, i to nie tylko z języka angielskiego  . Jeszcze przed budynkiem spotkaliśmy organizatorkę warsztatów, nauczycielkę języka angielskiego – panią Martę Ptak. Po przekroczeniu murów szkoły zostaliśmy po niej oprowadzeni przez dwie uczennice, a następnie powitani przez panią dyrektor i zaproszeni na poczęstunek w sali, w której odbywały się zajęcia.

Podczas spotkania z przesympatycznymi studentkami pochodzącymi z Turcji i Chorwacji dowiedzieliśmy się sporo ciekawostek na temat ich krajów pochodzenia. Dziewczyny przygotowały szereg prezentacji uwzględniających wiele różnych zagadnień tj. muzyka, kuchnia, historia, znane miejsca, zabytki czy sławni mieszkańcy obu państw. Mieliśmy okazję posłuchać hymnów Chorwacji i Turcji oraz obejrzeć najpiękniejsze miejsca odwiedzane także przez Polaków.

Dowiedzieliśmy się (i potwierdziliśmy naocznie na podstawie prezentacji), że na terenie Chorwacji możemy wyróżnić trzy krainy: przymorską (Chorwacja Dalmatyńska), górzystą – położoną w pewnym oddaleniu od Adriatyku i stanowiącą centralną część państwa oraz trzecią, rozciągającą się w dolinach rzecznych. Chorwacja to także dzikie, urwiste wąwozy oraz jedne z najpiękniejszych w Europie obszarów krasowych wraz z półwyspem Istria.

Już wiemy, że to Chorwatom zawdzięczamy krawat (i nikogo nie powinno dziwić skąd wzięła się nazwa tego elementu stroju męskiego przecież Chorwacja – Croatia – Hrvatska - brzmi bardzo podobnie do krawata). Otóż, krawat wywodzi się z chorwackiego stroju narodowego jeszcze z czasów starożytnych. Najpierw był chustą, którą żona wiązała żołnierzowi na szyi przed wyprawą na wojnę. Dopiero w XVII wieku zyskał bardziej zbliżoną do obecnych krawatów postać. Jednak Chorwacja to nie tylko ojczyzna krawata, ale i również wiecznego pióra i ołówka! Ten przepiękny kraj położony na ponad 1000 wyspach stał się miejscem akcji znanego i u nas serialu „Gra o tron”.

Turcja to masa wspaniałych zabytków, archeologicznych cudów i niebiańskich plaż. Ale jedne z najpiękniejszych miejsc w Turcji to nie te, gdzie człowiek użył swych mocy i talentów, lecz te, gdzie zadziałała najsilniejsza siła świata - Natura. Niesamowite krajobrazy, błękity wód, imponująca potęga skał - to wszystko znajdziemy w Turcji.

Już na pewno będziemy pamiętać, że stolicą tego państwa jest Ankara a Istambuł zaś jest największym miastem. To przecież w tym państwie słynne Wojny Trojańskie miały miejsce, w okolicach miejsca, gdzie obecnie wznosi się figura Konia Trojańskiego. Ciekawostką jest, że kraj ten jest największym na świecie eksporterem orzechów laskowych choć my i tak najbardziej kojarzymy go z kebabem! Ale stąd pochodzą też słodkości takie jak chałwa czy baklawa. To z Turcji wywodzi się najciekawsza rasa kotów Van, kotów lubiących pływać, o białym futrze i różnokolorowych oczach – jednym zielonym, a drugim niebieskim.

Warsztaty, w których uczestniczyliśmy były również dla nas okazją poznania kilku słówek w obu językach. I o ile tureckie słowa nie należą do najłatwiejszych i trudno je zapamiętać, o tyle chorwacki język, a przynajmniej niektóre słowa brzmią jak po naszemu, a kilka ma nawet takie samo znaczenie. Bo i u nas i w Chorwacji mak to mak, a Doviđenja, Dobra večer czy też Vidimo se brzmią dla nas całkiem zrozumiale. Wyznając zaś miłość powiemy Volim te. Gdybyśmy zaś chcieli przywitać się po chorwacku to powiemy Bok.

Z tureckim już tak łatwo nam nie pójdzie, niestety  . W Turcji „cześć” to Merhaba, a „dzień dobry” to Günaydin. Wyznając zaś miłość powiemy Seni Seviyorum. Za to tureckie „tak” nie jest tak skomplikowane - evet.

Udział w warsztatach był dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem i okazją do poznania nowych państw, ich tradycji, kultury i zwyczajów, poznania i powtórzenia (niekoniecznie zapamiętania) kilku podstawowych wyrazów i zwrotów w obu językach a także uwrażliwienia na problemy społeczne oraz życie codzienne w innych krajach. Co więcej, mieliśmy szansę przekonać się, że choć angielski jest językiem międzynarodowym to w wykonaniu Turczynki brzmi zupełnie inaczej niż mieszkanki Chorwacji, choć to przecież nadal jest ten sam język. Na pewno będziemy nadal go pilnie szlifować, aby móc porozumiewać się nim coraz lepiej, choćby podczas wakacyjnych wyjazdów. Być może uda nam się zawitać kiedyś do krajów, które poznaliśmy podczas zajęć w mysłowickim liceum.


[S. Jędrach]

III Edycja Konkursu recytatorskiego z języka niemieckiego

III Edycja Konkursu recytatorskiego z języka niemieckiego "Być jak J. W. Goethe"


Dnia 29 października 2015 r. odbył się po raz trzeci w naszej szkole Konkurs Recytatorski "Być jak J. W. Goethe". Trzecia edycja była wyjątkowa, gdyż oprócz uczniów naszego gimnazjum w liczbie 14 osób brało udział również 6 uczniów ze SP nr 51. Nasi goście pięknie i z wielkim przejęciem recytowali pozację J.W. Goethego, F. Schillera i B. Brechta w języku polskim. Nasi gimnazjaliści wybrali w tym roku wiersze J.W. Goethego, H. Heinego, B. Brechta i J. von Eichendorfa - oczywiście w języku niemieckim i wspaniale podołali temu wyzwaniu. Myslę, że niemieckojęzyczni poeci byliby z nich dumni. Atmosfera jak zawsze była "ausgezeichnet", każdego z uczestników nagradzano gromkimi brawami.

Jury w składzie: pani Agnieszka Rychlińska, pani Katarzyna Odoj, pani Alina Olszewska oraz uczniowie Filip Szymański i Kamil Krakowiak wybrali zwycięzców w dwóch kategoriach. Pierwsze miejsce wśród uczniów SP nr 51 zajęła Gabriela Palasz deklamując wiersz J. W. Goethego "Ciemność się opuszcza z wolna", drugie miejsce dla Kacpra Szoepe za wiersz F. Schillera "Rękawiczka", a trzecie miejsce zajęła Natalia Palka za recytację wiersza B. Brechta "Przeciw zwodzeniu".

Wśród gimnazjalistów najlepsza okazała się Julia Ziółkowska recytując wiersz J. W. Goethego "Neue Liebe, neue Leben", drugie mejsce zajęła Magdalena Cabała deklamująca wiersz J. von Eichendorfa "Todeslust", a trzecie przypadło Zuzannie Kuśmierskiej za wiersz B. Brecha "Sportlied".

Wszyscy zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez Ambasadę Szwajcarską oraz słodycze. Uczniowie z SP nr 51 otrzymali dyplomy, aby o nas pamiętali.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i liczymy na liczny udział w czartej edycji naszego konkursu.


[A. Olszewska]

TARGI KSIĄŻKI W KRAKOWIE

TARGI KSIĄŻKI W KRAKOWIE – 22.10.2015 R.

To już tradycja...Bibliotekarze z katowickich szkół jadą na Targi Książki do Krakowa. Przez kilka godzin krążą po halach wystawowych, przeglądają nowości, kupują wyjątkowe pozycje literackie, zbierają plakaty, pamiątkowe gadżety, zakładki i kalendarze dla swoich bibliotek. A nade wszystko spotykają się z pisarzami.

W tym roku – w tym czasie książki podpisywali:

Hanna Krall,
Olga Tokarczuk,
Marta Fox i
Ojciec Leon Knabit.
Na zdjęciach ludzie pióra i ciekawie zaaranżowane stoiska.

Warto uczestniczyć w takich Imprezach, bo to nie tylko Targi, ale przede wszystkim

Święto Książki, ich Twórców i czytelników.


[A. Paździor
S. Podruczna]

Bibliotek Szkolnych

Z życia Biblioteki Szkoły.

Zakończenie Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych.

28 października 2015 roku na parapety okienne wewnątrz szkoły sfrunęły kolorowe liście z literackimi zagadkami dla uczniów klas I ( parter), klas II ( I piętro) i klas III ( II piętro). W bibliotece czekały na gimnazjalistów Karty, na które trzeba było nanieś rozwiązania poleceń. Za każdą poprawną odpowiedź można było otrzymać 1 punkt.
Najwięcej zebrała ich uczennica klasy IIIa – Gabriela Leks. Tym samym zajęła I miejsce i otrzymała nagrodę – książkę o historii tańca.
Listki do końca dnia tajemniczo znikały... Prawdopodobnie służą jako zakładki do książek.

Konkurs, który zatytułowałyśmy „Literackie liście” urozmaicił przerwy i oficjalnie zakończył obchody Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych.


[A. Paździor
S. Podruczna]

Konkurs Recytatorski

Konkurs Recytatorski
Rok 2015 – Rokiem Jana Pawła II

2015 rok został decyzją Sejmu RP uchwalony rokiem Jana Pawła II. Wspominając czasy i myśli Ojca Świętego, Biblioteka Zespołu Szkół Zawodowych im. R. Mielczarskiego w Katowicach i Oddział Katowickiego Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich podjął się organizacji Konkursu Recytatorskiego pod hasłem:

Ojcze Święty – Pamiętamy!

Konkurs odbył się 6 listopada 2015 roku. Uczestnikami konkursu byli uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych województwa śląskiego. Dziewczęta i chłopcy zaprezentowali wybrane przez siebie wiersze i fragmenty tekstów z dorobku literackiego Ojca Świętego Karola Wojtyły. Jury oceniało jakość doboru tekstu, umiejętności recytatora i ogólny wyraz artystyczny.

Nasze Gimnazjum reprezentowali:
Julia Hyży ( kl. Ia ) – z utworem „Nad Twoją białą mogiłą”,
Szymon Sobieraj ( kl. Ia ) – recytował fragment „Tryptyku rzymskiego” i
Julia Ziółkowska ( kl. I d ) – interpretowała fragment „Pieśni o Bogu ukrytym”

Poziom Konkursu Recytatorskiego był wysoki i bardzo wyrównany. Wyróżnienie zdobyła nasza uczennica Julia Ziółkowska. Bardzo nas tym ucieszyła. Przeżyliśmy bardzo poetycki i piękny poranek z twórczością Świętego Jana Pawła II. Zostanie w naszej pamięci...


[A. Paździor
S. Podruczna]

Dzień Edukacji Narodowej

Relacja z imprezy szkolnej zorganizowanej w dniu 14.10.2015 r.

W dniu 14.10.2015 r. w szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej połączona z imprezą szkolną integrującą nauczycieli, rodziców i uczniów naszego gimnazjum. Po przywitaniu i przemówieniach nauczyciele zatańczyli poloneza, który przygotowywany był w tajemnicy i pod czujnym okiem pani Beaty Chrobok. Nauczyciele przez kilka tygodni spotykali się na próbach, żeby zaskoczyć wszystkich tańcem oraz pięknymi strojami.

Uczniowie pod kierunkiem pani Kusek śpiewali piosenki z podziękowaniem dla wszystkich pracowników szkoły, były serdeczne życzenia skierowane do nauczycieli, ale też podziękowania pana Dyrektora dla emerytowanych nauczycieli i gości, którzy zechcieli w naszej imprezie uczestniczyć. Dyrektor wręczył najbardziej zasłużonym nauczycielom nagrody i wyróżnienia.

Nie tylko nauczyciele przygotowali dla wszystkich niespodziankę. Samorząd Uczniowski zorganizował we współpracy z panią Agnieszką Pacyno konkurs wiedzy o nauczycielach naszego gimnazjum. Dziewczęta z Samorządu Uczniowskiego już we wrześniu opracowały pytania i prowadziły rozmowy oraz wywiady z nauczycielami, pytając o przeróżne ciekawostki z ich życia prywatnego i zawodowego. Na podstawie rozmów stworzony został ściśle tajny zestaw pytań konkursowych, który opublikowano na dwa dni przed konkursem, żeby uczniowie mogli się do niego odpowiednio przygotować, a reprezentanci klas rywalizować podczas uroczystej akademii. W czasie konkursu wiedzy o nauczycielach wszyscy wykorzystali okazję, by lepiej się poznać. Konkurs poprowadziły uczennice z Samorządu Uczniowskiego oraz Laura z klasy II b, która kolejny raz udowodniła, że ma talent aktorski. W oczekiwaniu na wyniki konkursu uczniowie oglądali przygotowany przez p. Beatę Chrobok, a zaprezentowany przez dwie uczennice z klasy I b taniec - walc w nietypowej i nowoczesnej aranżacji. Zwyciężyła klasa II a, miejsce drugie zajęła klasa III a, a trzecie miejsce przypadło klasie I c. Nagrodami w konkursie były bilety do kina dla całej klasy (I miejsce), 150 zł na dofinansowanie wyjścia klasowego (II miejsce) oraz możliwość zgłoszenia dodatkowego nieprzygotowania do lekcji w drugim półroczu (III miejsce).

Kolejną niespodzianką dla pracowników naszego gimnazjum było przygotowanie przez Samorząd Uczniowski ceremonii wręczenia Nauczycielskich Oskarów na podstawie przeprowadzonego wśród uczniów głosowania.

W kategorii SPOKOJNY JAK OAZA - za to, że w każdej sytuacji potrafi zachować spokój i opanowanie

Nominowani byli: p. Beata Ziemba, p. Wojciech Gliwa i p. Krzysztof Solarz, a Oskara zdobyła p. Beata Ziemba.

W kategorii MILUTEK / MILUTKA - za miły i serdeczny stosunek wobec uczniów nominowani byli: p. Wojciech Ilczuk, p. Katarzyna Odoj i p. Krzysztof Solarz

a Oskara otrzymał p. Wojciech Ilczuk.

W kategorii SAMARYTANIN / SAMARYTANKA - za stałą gotowość uczniom do pomocy, o każdej porze dnia, a nawet nocy nominowani byli: p. Anna Fiuk, p. Joanna Soja p. Wojciech Iilczuk i p. Krzysztof Solarza

a Oskara otrzymały p. Joanna Soja i p. Anna Fiuk

W kategorii SPRAWIEDLIWY JAK OLIWA - za to, że zawsze sprawiedliwe stawia oceny nominowani byli: p. Beata Chrobok, p. Roma Szołtys, p. Anna Fiuk, p. Wojciech Gliwa, p. Marcin Szkutnik

a Oskara zdobyła p. Anna Fiuk.

W kategorii STRAŻNIK / STRAŻNICZKA DYSCYPLINY - za to, że doskonale utrzymuje porządek i spokój na lekcjach nominowani byli: p. Marcin Szkutnik, p. Beata Chrobok i p. Wojciech Gliwa

A Oskara otrzymał p. Marcin Szkutnik.

W kategorii SUPER TŁUMACZ - za to, że dobrze i zrozumiałe tłumaczy lekcje, tak że zawsze uczniowie rozumieją, o co chodzi, nominowani byli: p. Anna Fiuk, p. Agnieszka Pacyno, p. Beata Chrobok,

a Oskara zdobyła p. Anna Fiuk.

W kategorii TRYSKAJˇCY HUMOREM - za uśmiech i poczucie humoru nominowani byli: p. Krzysztof Rola, p. Beata Chrobok i p. Wojciech Gliwa,

a Oskara zdobył p. Krzysztof Rola.

W kategorii PASJONAT / PASJONATKA - za to, że ciekawie i pasjonująco wykłada swój przedmiot nominowani byli: p. Beata Chrobok, p. Lucyna Czenczek, p. Krzysztof Rola,

a Oskara otrzymała p. Beata Chrobok.

Nauczyciele byli zaskoczeni, dodajmy miło zaskoczeni, przyznaniem im nagród, a największe emocje wzbudziło wyróżnienie pani woĽnej, którą uczniowie chcieli nagrodzić za wiele rzeczy, przede wszystkim za utrzymywanie porządku, ciężką pracę i umiejętne (z poczuciem humoru) podejście do młodzieży. Pani woĽna również nie spodziewała się takiego wyróżnienia, ale było jej bardzo miło.

Następnie wszyscy uczniowie, nauczyciele i goście mogli zobaczyć, jak dziś wyglądałyby: p.Roma Szołtys, p. Beata Sajdak, p. Anna Fiuk, p. Agnieszka Pacyno, p. Katarzyna Wypchał, p. Katarzyna Odoj,

p. Alina Olszewska, p. Anna Kowalik i p. Beata Chrobok gdyby chodziły z nami do szkoły. Nauczycielki te zgodziły się udostępnić zdjęcia zrobione, gdy same były w wieku gimnazjalnym, a p. Magdalena Królikowska stworzyła z nich prezentację multimedialną. Uczniowie rozpoznawali swoje nauczycielki.

Uczniowie z klasy III a przygotowali scenki z życia szkoły, prezentując najbardziej charakterystyczne powiedzonka i zachowania oraz śmieszne teksty wypowiadane przez naszych pedagogów, a nauczyciele mogli się rozpoznać i spojrzeć na siebie z zupełnie innej perspektywy - oczami uczniów. Wesołą atmosferę dodatkowo wzbogaciła scenka - przedstawiająca główny motyw całej uroczystości - nauczyciela, który jest "bohaterem naszych czasów". W przygotowanie tego występu mocno angażowali się uczniowie - Jola, Karolina, Mateusz, Laura, Wiktoria i Magda, którzy świetnie razem współpracowali, dzielili się pomysłami i stworzyli oraz odegrali zabawną scenę.

Na koniec, po raz kolejny wystąpili nauczyciele, którzy tańcząc i śpiewając jedną ze znanych piosenek, wzbudzili taki entuzjazm, że uczniowie, ku zdziwieniu zaproszonych gości, postanowili do nich dołączyć, a występ zmienił się we wspólną zabawę nauczycieli i uczniów. Nieoczekiwanie ta spontaniczna reakcja stała się najlepszym odniesieniem do słów, jakie wypowiedziano na początku akademii: Szkoły nie tworzy jedynie dyrekcja i nauczyciele, nie są nią też tylko uczniowie i rodzice. Szkoła to wyjątkowe miejsce, w którym te dwa światy współistnieją i współdziałają.







>>FOTO W GALERII<<


[A. Pacyno]

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

Z uśmiechem 2 października rozpoczęliśmy

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych.

Uczniowie-Bibliofile naszego Gimnazjum przyjrzeli się uśmiechom Wszystkich Pracowników naszej Szkoły i przygotowali dla nich stosowne podziękowania, które umieścili na dwóch tablicach przy wejściach do budynku.

Każdy uczeń zaś otrzymał ręcznie zrobioną zakładkę do książki z miejscem na autograf. Na jednej stronie zakładki była zawarta "instrukcja uśmiechu", a na drugiej informacje dotyczące naszej Biblioteki. Wręczanie zakładek poprzedziło wysłuchanie przez uczniów wystąpienia przedstawicieli kl.1a z fragmentem książki

Erica-Emmanuela Schmitta o tym - co może zdziałać uśmiech i ...udało się!!! Powstała UŚMIECHNIĘTA SZKOŁA!

Mamy nadzieję, że u ś m i e c h będzie nam towarzyszył nie tylko w Międzynarodowym Miesiącu Bibliotek Szkolnych, ale przez cały rok





>>FOTO W GALERII<<


[A. Paździor
S. Podruczna]

MATERIAŁY OBCE ZNAJDUJĄCE SIĘ W NINIEJSZYM SERWISIE SĄ PREZENTOWANE WYŁĄCZNIE W CELACH INFORMACYJNYCH.
JEŚLI KTOKOLWIEK UWAŻA, ŻE ICH PREZENTACJA MOGŁABY NARUSZAĆ PRAWA OSÓB TRZECICH OBOWIĄZANY JEST
NIEZWŁOCZNIE POINFORMOWAĆ O TYM ZARZĄDZAJĄCEGO NINIEJSZYMI STRONAMI W CELU EWENTUALNEGO USUNIĘCIA TAKICH MATERIAłÓW.

Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone